نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پورت ورودی و خروجی تلویزیون های سامسونگ

پورت ورودی و خروجی تلویزیون پورت ها همان ورودی و خروجی هایی هستند که در گوشه و پشت تلویزیون ها به منظور هدفی خاص تعبیه شده اند. تعداد این پورت ها در نسل های جدیدتر تلویزیون ها، بیشتر شده تا بهترین امکانات و کیفیت تصویری و صوتی به کاربران ارائه شود. البته اگر دقت کرده باشید، بسیاری از آن ها بدون استفاده باقی خواهند ماند! امروزه بیشتر افراد از پورت HDMI استفاده می کنند و از دیگر پورت ها کمتر استفاده می شود.

1
1

با این حال، هر پورت دارای وظیفه ای خاص می باشد و می تواند برای کاربر بسیار مفید واقع شود. در ادامه با ما همراه شوید تا درباره انواع پورت های ورودی و خروجی تلویزیون ها به همراه کاربرد و تعمیر آن ها، بیشتر بدانید.

استفاده از اینترنت در تلویزیون

انواع ورودی و خروجی های تلویزیون

  • پورت HDMI: رایج ترین پورت در حال حاضر که قادر است تصویر با کیفیت اچ دی و اولترا اچ دی را به بیننده ارائه دهد.
2
2
  • پورت یو اس ‌بی USB: به روز رسانی به منظور رفع نواقص نرم افزاری و اتصال هارد دیسک یا فلش درایو حاوی فایل های صوتی و تصویری به تلویزیون، عمده ترین کاربرد هایی است که می توان با این پورت ها انجام داد. همچنین از آن ها برای شارژ دیگر وسایل الکترونیکی همچون تلفن همراه نیز می توان استفاده کرد.
3
3
  • خروجی صوتی دیجیتال Optical Audio / Digital Audio: همانطور که از کابل های اچ دی ام آی برای مشاهده بهترین کیفیت تصویر استفاده می شود، از این پورت های خروجی نیز برای صدایی بی نقص و واضح کمک گرفته می شود.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تلویزیون OLED سامسونگ
4
4
  • پورت VGA و DVI: کاربرد این پورت بیشتر برقراری ارتباط میان کامپیوتر یا لپ تاپ با تلویزیون است، بنابر این در غالب تلویزیون ‌ها، این دو پورت با PC علامت گذاری شده‌ اند. از پورت های وی جی ای و دی وی آی، برای اتصال منابع تصویری به تلویزیون استفاده می‌ شود.
5
5
  • پورت کامپوزیت (Composite): از نخستی ترین پورت هایی است که در تمامی تلویزیون ها و دوربین های فیلم برداری وجود دارد. کاربرد این مدل پورت، دریافت سیگنال صوتی استریو و سیگنال تصویر استاندارد SD است. این پورت یکی از اولین پورت های بکاررفته در تلویزیون است. این کابل به نسبت ساده، یک سمت شبیه به جک هدفون 3/5 میلی متری دارد که به دوربین وصل می شود، و دیگر سر آن، دو خروجی زرد و مشکی RCA برای اتصال به تلویزیون دارد.
6
6

بیشتر بدانید: پورت ورودی و خروجی تلویزیون

  • ورودی‌های پورت کامپوننت (Component): کاربرد کابل کامپوننت، مشابه به کاربرد پورت اچ دی ام آی می باشد و وظیفه دارد تا سیگنال های با کیفیت فول اچ دی را دریافت کند و به کاربران نمایشگر، چه برای مشاهده کانال ها و چه برای استفاده از کنسول های بازی، ارائه دهد.
  • پورت خروجی ویدیو یا (Video Out): کاربرد این پورت های تلویزیونی، ارسال محتوای تلویزیونی به ابزار های دیگر برای ضبط و نگهداری یا انتقال می باشد. این کابل به کاربر اجازه می دهد تا هر آن چه را که بخواهد، ضبط نماید و هر زمان که بخواهد، آن را تماشا کند.
7
7
  • پورت Separated Video (S-Video)
  • ورودی‌ های صدای RCA
  • جک اترنت یا LAN
  • ورودی آنتن یا RF
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج تلویزیون

تعمیر پورت های تلویزیون سامسونگ

تشخیص خرابی پورت ها و انجام تعمیر یا تعویض آن ها، عملیاتی است تخصصی و نیازمند دانش و مهارت که خیلی از کاربران در آن ناتوان اند.

بهترین کار این است که بالافاصله با کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در نزدیک ترین نقطه به شما تماس گرفته و درخواست مراجعه به منظور عیب یابی نمایید. تعمیر کاران مجرب این مجموعه، قادر هستند تا در کمترین زمان خود را به محل رسانده و به طور صددرصد تضمینی، مشکل تلویزیون سامسونگ شما را عیب یابی و تعمیر نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سیزده =