نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تا به حال شده است که تلویزیون سامسونگ شما چیزی جز صفحه سیاه نشان دهد حتی اگر صدا کار می کند؟ متأسفانه، این روزها در تلویزیون سامسونگ‌های ال‌سی‌دی/ال‌ای‌دی رده پایین/متوسط ​​این مشکل رایج است. حتی ناامیدکننده‌تر، این مشکل اغلب از یک قطعه نسبتاً کوچک و ارزان است که به راحتی قابل تعویض است. در این مقاله، صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED رفع خواهیم کرد. این مشکل در تلویزیون سامسونگ های ارزان قیمت اغلب در چند سال اول رخ می دهد. از آنجایی که هزینه تعمیر این نوع تلویزیون سامسونگ بسیار کم است، در نظر گرفتن تعمیر آن توسط خودتان ممکن است ایده خوبی باشد!

صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED

تشخیص و بررسی صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED

اولین قدم برای صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED، یافتن علت اصلی مشکل است. از آنجایی که خرابی نور پس زمینه یک مشکل بسیار رایج است، این اولین چیزی است که باید آزمایش شود. برای انجام این کار، ساده ترین راه این است که صفحه خود را روشن کنید، یک چراغ قوه را خیلی نزدیک به آن قرار دهید و بررسی کنید که آیا می توانید تصویر را از طریق آن ببینید. تصویر بسیار تاریک خواهد بود، مانند اینکه روشنایی صفحه را بسیار کم کنید.

اکنون که خود تصویر خوب است، این بدان معناست که احتمالاً برد اصلی نیز خوب است، بنابراین می‌خواهیم خود سیستم نور پس‌زمینه را آزمایش کنیم.

این به معنای جداسازی تلویزیون سامسونگ برای دسترسی به نور پس‌زمینه است که بین صفحه LCD در جلو و تخته‌ها در عقب قرار دارد.

جداسازی قطعات برای رفع

برای صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED ابتدا باید محفظه پشتی را جدا کنیم تا بردها نمایان شوند (از چپ به راست: برد اصلی، T-CON، منبع تغذیه) و پنل LCD را از برد T-CON جدا کنیم. تلویزیون سامسونگ را بچرخانید تا محفظه جلویی و پنل LCD را جدا کنید. بسیار مراقب پانل باشید زیرا بسیار شکننده است!

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل صفحه آبی، سیاه یا برفی تلویزیون سامسونگ

اکنون که پنل LCD حذف شده است، می‌توانیم قاب محافظ نور پس‌زمینه را برداریم و به خود نور پس‌زمینه دسترسی پیدا کنیم. در اینجا می‌توانیم ببینیم که سیستم نور پس‌زمینه از LED ساخته شده است که تعویض آن در هنگام خرابی بسیار ساده است.

توجه: تلویزیون سامسونگ‌های قدیمی‌تر دارای لوله‌های نئونی برای نور پس‌زمینه هستند که ضخیم‌تر است و کمتر در معرض این نوع خرابی قرار می‌گیرد. نور پس زمینه LED رایج ترین چیز این روزها است، اما تلویزیون سامسونگ LED را با تلویزیون سامسونگ OLED اشتباه نگیرید. اولی یک پنل LCD کلاسیک با نور پس زمینه LED است، در حالی که دومی یک پنل OLED است که نیازی به نور پس زمینه ندارد زیرا در هر پیکسل یکپارچه شده است (به هر حال قطعات یدکی را بسیار گران تر می کند).

بنابراین، بیایید پوشش سفید را که بخشی از پخش کننده نور است برداریم تا نور پس زمینه را به خوبی ببینیم.

همانطور که می بینیم، سیستم نور پس زمینه از 5 نوار LED ساخته شده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال LED های سوخته باشید. اکثر سیستم‌های نور پس‌زمینه LED دارای نوارهایی هستند که به صورت سری تنظیم شده‌اند، به این معنی که اگر یکی از آنها خراب شود، تمام سیستم تاریک می‌شود.

توجه: اگر دقت کنید، می بینید که یکی از آنها با بقیه متفاوت است! نوار سوم از بالا، LED ششم از سمت چپ. به زودی تستش می کنیم!

آزمایش کردن بعد از رفع خرابی

برای صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ LCD/LED با استفاده از یک مولتی متر، می توانیم تأیید کنیم که نوارها واقعاً به صورت سری تنظیم شده اند، بنابراین اکنون باید هر نوار را جداگانه آزمایش کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی مشکلات و تعمیرات واشر سامسونگ

یک LED مانند آن ها معمولاً برای روشن شدن به ولتاژ ورودی بین 2.5-3.6v نیاز دارد. با جستجوی آنلاین این مدل، متوجه شدم که موارد استفاده شده در آن نوارها به 3.6 ولت نیاز دارند. به طوری که 9 LED در هر نوار وجود دارد: 3.6 x 9 = 32.4 ولت ولتاژ ورودی برای روشن کردن یک نوار. این حداکثر ولتاژی است که ما نمی خواهیم از آن تجاوز کنیم، در غیر این صورت LED ها ممکن است در طول آزمایش آسیب ببینند.

نکته ای که در مورد باتری های 9 ولت وجود دارد این است که آنها برای اتصال به یکدیگر ساخته شده اند! بنابراین شما فقط باید چند کابل را در دو انتها قرار دهید و به آنجا بروید.

حالا باید هر نوار را جداگانه تست کنیم تا ببینیم روشن می شوند یا خیر. برای هر کدام که کامل نمی شود، به این معنی است که حداقل یک LED معیوب دارد.

بیشتر بدانید: آیا صفحه نمایش HDTV شکسته قابل تعمیر است؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =