نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع مختلفی از تلویزیون سامسونگ وجود دارد، از تلویزیون های CRT گرفته تا LCD و صفحه نمایش های پلاسما، و دلایل مشکلات رنگی متعدد و متنوع است. به طور کلی، سایه های رنگی گل آلود، بیش از حد اشباع یا عجیب در نتیجه استفاده نادرست از تنظیمات رنگ داخلی تلویزیون سامسونگ است. سایر مشکلات جدی رنگ می تواند ناشی از آسیب دیدن صفحه نمایش یا نقص در قطعات داخلی باشد. در این مفاله به بررسی مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ خواهیم پرداخت.

مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ

مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ در حالت سرویس

برای مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ شما نیز ممکن است در حالت سرویس باشد. در این حالت، تلویزیون سامسونگ در یک صفحه نمایش تمام صفحه قرمز، سبز، آبی، سفید و تا حدی سفید گردش می کند تا پیکسل های غیر فعال را بررسی کند.

این نشان می دهد که تلویزیون سامسونگ به دلایلی در حالت سرویس قرار دارد و رنگ صفحه نمایش به سادگی یک الگوی آزمایشی است. در این مورد، ممکن است بخواهید EEPROM را بازنشانی کنید.

برای تنظیم مجدد EEPROM، باید سیم برق تلویزیون سامسونگ را از دیوار جدا کنید، سپس دکمه روشن/خاموش خود تلویزیون سامسونگ (نه کنترل از راه دور) را تا 20 ثانیه فشار داده و نگه دارید. تلویزیون سامسونگ را به برق وصل کنید و دوباره آن را روشن کنید. همچنین ممکن است فشار طولانی مدت دکمه “EXIT” روی کنترل از راه دور خود را امتحان کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید امتحان کنید این است که فلش های مکان نما “بالا” سپس “پایین” را روی کنترل از راه دور فشار دهید و برق را از برق جدا کنید. سپس آن را دوباره وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش قدرت سیگنال تلویزیون سامسونگ

اگر هنوز نمی توانید از شر این مشکل خلاص شوید، ممکن است بخواهید تلویزیون سامسونگ خود را بازنشانی کنید. برای یادگیری نحوه انجام این کار، به دفترچه راهنمای عملکرد تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

اگر هیچ یک از موارد بالا کار نکرد، ممکن است EEPROM تلویزیون سامسونگ شما از کار افتاده باشد. هیچ کاری نمی توانید برای رفع این مشکل انجام دهید، وقت آن است که با یک متخصص تماس بگیرید یا یک تلویزیون سامسونگ جدید بخرید.

تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

برای مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ مشکلات رنگ در انواع تلویزیون اغلب به دلیل تنظیمات ضعیف تصویر است. در این حالت کاربر فقط باید تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ را دوباره تنظیم کند.

برای تنظیم مجدد رنگ ها، به منوی تنظیمات تلویزیون سامسونگ بروید و تنظیمات رنگ را از حالت اشباع خارج کنید تا تلویزیون سامسونگ سیاه و سفید ظاهر شود.

کنتراست را طوری تنظیم کنید که سفید و سیاه متمایز شوند و روشنایی را طوری تنظیم کنید که سیاهی تیره تر از خاکستری باشد. وضوح را به طور کامل افزایش دهید، سپس آن را کاهش دهید تا هاله اطراف خطوط و حروف ناپدید شود. در صورت امکان از ابزارهای کالیبراسیون (نمایش ساده نوارهای رنگی) استفاده کنید.

مشکلات رنگ LCD

برای مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ نمایشگرهای کریستال مایع صفحه مسطح ساختار مولکولی کریستال ها را مجددا کالیبره می کنند تا نمایشگرهای رنگی ایجاد کنند. نمایشگرهای LCD برای ارائه کل تصویر به تک پیکسل تکیه می کنند.

هنگامی که یک پیکسل ناپدید می شود، به جای آن از یک نقطه بی رنگ سیاه استفاده می شود. اگر نقصی در ساخت وجود داشته باشد یا ترانزیستور در حال پرواز باشد، پیکسل می میرد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون سامسونگ

حرکات سریع روی صفحه، مانند انیمیشن‌های سریع برای بازی‌های ویدیویی، می‌تواند باعث تار شدن موقت رنگ‌ها شود. نرم افزارهایی وجود دارند که ادعا می کنند مشکلات پیکسلی را تعمیر می کنند. ما هرگز اینها را آزمایش نکردیم این مشکلی است به نام “شبح”. رنگ‌های کدر و تار می‌تواند به دلیل تنظیمات نادرست وضوح باشد.

برای مثال، اگر کانالی که مشاهده می‌کنید وضوح 1080p را ارائه می‌دهد، تلویزیون سامسونگ شما باید به‌جای رزولوشن دیگری مانند 720p یا 480p تنظیم شود تا این وضوح را نمایش دهد.

راه حل سریع دیگر این است که تلویزیون سامسونگ را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. به سادگی:

  • تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید و سیم برق را جدا کنید
  • تلویزیون سامسونگ را به مدت 2 دقیقه از برق جدا نگه دارید.
  • دوباره آن را به برق وصل کنید و تلویزیون سامسونگ را روشن کنید تا وضعیت آن را بررسی کنید.

اگر مراحل بالا علائم را برطرف نکند، ممکن است محصول به خدمات حرفه ای نیاز داشته باشد.

مشکلات رنگ پلاسما

برای مشکلات رنگ چشمک زن تلویزیون سامسونگ یکی دیگر از تلویزیون سامسونگ های صفحه تخت، نمایشگر پلاسما، تصاویر رنگی را از طریق سلول های کوچک گاز یونیزان باردار ایجاد می کند. مانند تلویزیون سامسونگ های LCD، اگر تلویزیون سامسونگ روی وضوح مناسب تنظیم نشود، رنگ های تلویزیون سامسونگ پلاسما تحت تأثیر قرار می گیرند.

پلاسما همچنین ممکن است مسیرهای رنگی تار یا سایه های غیر طبیعی را در طول حرکات سریع روی صفحه نمایش دهد. تحت فشار شدید، ممکن است یک الگوی رنگارنگ مانند آفتاب سوختگی روی صفحه ظاهر شود.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات خالی بودن نمایشگر سامسونگ LCD

Burn-in زمانی اتفاق می‌افتد که اشیاء ثابت از نمایشگر قبلی، مانند واترمارک کانال و مقیاس بازی ویدیویی، روی صفحه نمایش فعلی ظاهر شوند. این امر با نگه داشتن این اشیاء ثابت برای ده ها ساعت در یک زمان روی صفحه اتفاق می افتد.

بیشتر بدانید: دلایل نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =