نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگرچه برخی از افراد ممکن است به آنها لقب «نقاط داغ» بدهند، اما لکه‌ها و نقطه های درخشانی که روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ هوشمند جدید 4K شما ظاهر می‌شوند، به اندازه یک مکان جدید تفریحی شبانه جذاب نیستند. مهم نیست که آنها را لکه، ابر یا تغییر رنگ بنامید – یا اگر آنها را فقط آزاردهنده می نامید – این نقص های LCD به دلایل مختلف رخ می دهند که به همان اندازه راه حل ها را می طلبد. برای نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون ادامه را مطالعه نمایید.

نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون

حذف پخش شدن نور پس زمینه

برای نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون اگر روی LCD صفحه تخت خود چیزی دارید که شبیه یک “نقطه داغ” است – یک تابش سفید کم نور از لبه صفحه – به احتمال زیاد با خونریزی نور پس زمینه روبرو هستید. همچنین به عنوان چراغ قوه یا ابری شناخته می شود، این زمانی اتفاق می افتد که فشار بیش از حد بین پانل یا قاب و نور پس زمینه که صفحه نمایش را روشن می کند، ایجاد می شود.

راه حل این است که از شر آن فشار خلاص شوید. تلویزیون سامسونگ خود را خاموش کرده و از برق بکشید و فضای کار خود – در این مورد، زمین یا یک میز بزرگ و صاف – را با یک حوله یا پتو تمیز و نرم بپوشانید. تلویزیون سامسونگ را رو به پایین روی سطح کار قرار دهید و پیچ های پشت پنل را با پیچ گوشتی کمی باز کنید. نیم چرخش در خلاف جهت عقربه های ساعت تمام چیزی است که در اینجا نیاز دارید و نه بیشتر.

این مطلب را از دست ندهید   علل هنگی و شکستگی تصویر تلویزیون سامسونگ

اگر لکه‌ها باقی ماندند، با یک پارچه میکروفایبر تمیز، نواحی را که در آن ایجاد می‌شوند به صورت دایره‌ای مالش دهید، و فشار کافی را اعمال کنید تا فقط کمی انعکاس صفحه نمایش را منحرف کند. برای بیمه اضافی، تلویزیون سامسونگ را به مدت یک روز خاموش کنید تا قبل از روشن کردن مجدد، صفحه نمایش ثابت شود.

پاک کردن یک نقطه LCD

برای نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون وقتی لکه‌ای زرد روی صفحه تلویزیون سامسونگ یا لکه‌ای دارید که به‌طور مبهم لکه‌دار یا کدر به نظر می‌رسد، ممکن است LCD شما فقط به تمیز کردن خوب نیاز داشته باشد.

برای بهترین نتایج، تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید تا یک صفحه خالی نمایش داده شود – به این ترتیب، می توانید سطحی را که در حال تمیز کردن هستید ببینید. از پارچه 100 درصد پنبه ای تمیز، خشک و غیر ساینده استفاده کنید، از هر نوع مایع، مواد شیمیایی یا پاک کننده اجتناب کنید، که ممکن است مشکل را بدتر کند یا حتی به صفحه نمایش شما آسیب برساند. تمام سطح ال سی دی را محکم با حرکات رو به بالا پاک کنید، سپس پارچه خود را برگردانید و با حرکات طولانی و افقی به طور کامل در کل صفحه حرکت کنید.

ممکن است از گرد و غبار و کثیفی که در طول سال ها روی تلویزیون سامسونگ شما جمع شده است شگفت زده شوید. پس از اتمام تمیز کردن، تلویزیون سامسونگ را دوباره روشن کنید و از شفافیت جدید لذت ببرید.

مقابله با پیکسل های مرده

برای نحوه رفع نقاط تیره نمایشگر تلویزیون آیا پیکسل های کوچک و سبز روشن روی صفحه تلویزیون سامسونگ خود دارید؟ پیکسل های قرمز در قسمت های تاریک تلویزیون سامسونگ چطور؟ یا یک نقطه سفید کوچک و حواس پرت کننده؟ هر چند این لکه های کوچک روشن، پر جنب و جوش و حواس پرت کننده باشند، این حشرات معمولاً به عنوان پیکسل های مرده شناخته می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل اصلی تلویزیون سامسونگ

از آنجایی که صفحه‌های LCD و OLED معمولاً از بیش از دو میلیون نقطه به نام پیکسل تشکیل شده‌اند، پیکسل‌های مرده – پیکسل‌هایی که تغییر رنگ نمی‌دهند – بسیار رایج هستند. خوشبختانه، آنها معمولاً فقط در هنگام نمایش یک رنگ ثابت روی صفحه قابل توجه هستند.

گاهی اوقات، یک پاک کردن خوب مشکلات را حل می کند، زیرا به راحتی می توان یک تکه پرز یا زباله را با یک پیکسل مرده اشتباه گرفت. اگر پیکسل ادامه داشته باشد، ما چند خبر خوب داریم: پیکسل های مرده اغلب خود را در طول زمان اصلاح می کنند. در غیر این صورت، تعویض تلویزیون سامسونگ ال سی دی تنها گزینه شما برای رفع این نقاط است، اما مراقب باشید – پیکسل های مرده آنقدر رایج هستند که سازندگان تلویزیون سامسونگ در سونی می گویند که «احتمال زیادی» وجود دارد که تعویض از همان مشکل یا «به طور بالقوه» رنج ببرد. حتی تعداد پیکسل های معیوب بیشتری دارند.” گاهی اوقات، جستجوی کمال مطلق ارزشش را ندارد.

بیشتر بدانید: معرفی 10 مشکل رایج لباسشویی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =