نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های سامسونگ چگونه کانال یابی می شوند؟

امروزه اکثر تلویزیون های موجود در بازار دارای گیرنده های دیجیتال داخلی بوده که روش های خاصی برای تنظیم و راه اندازی آن ها موجود است در این مقاله نکاتی درباره ی نحوه ی کانال یابی تلویزیون های سامسونگ در اختیار شما قرار می گیرد.

برای کانال یابی تلویزیون های سامسونگ باید مراحل زیر انجام شود:

در ابتدا لازم است سیم های هم محور تلویزیون به پریز برق متصل شوند در بعضی از مدل ها دو درگاه برای کابل های هم محور وجود داشته که در این شرایط هر کابل باید به ورودی مخصوص خود متصل شود در غیر این صورت فرایند جستجوی کانال به درستی انجام نمی شود.

قدم بعدی بعد از متصل کردن کابل های هم محور، فعال کردن تنظیمات کانال یابی است به این صورت که ابتدا از طریق تنظیمات به منوی set up  و channel selection وارد شده، این قسمت در مدل های مختلف تلویزیون کمی تفاوت دارد. بعد از ورود به بخش مذکور حتما مطمئن شوید که تنظیمات روی حالت cable قرار گرفته باشد.

در مرحله ی بعد شما باید شبکه های تلویزیون را اسکن نمایید تا از این طریق دستگاه مجبور به دریافت تمام شبکه های فعال باشد همچنین برای انجام این کار لازم است موارد زیر قدم به قدم اجرا شوند:

در منوی setting، گزینه ی setup یا channel setup انتخاب شوند بعد از باز شدن صفحه، روی گزینه ی automatic scan یا auto store کلیک کرده،گزینه ی enter انتخاب شود. در این حالت فرایند جستجوی کانال شروع شده، در پایان زیر شبکه ها به تلویزیون اضافه می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   پورت ورودی و خروجی تلویزیون

کانال یابی دستی تلویزیون های سامسونگ چگونه انجام می شود؟

ابتدا از طریق تنظیمات وارد منوی کانال یابی شده، روش مورد نظر را دستی انتخاب کنید. در صفحه بعد نحوه ی کانال یابی ( آنالوگ و دیجیتال) مشخص می شود که پیشنهاد ما استفاده از روش کانال یابی دیجیتال است. بعد از مشخص کردن نوع فرکانس ، گزینه ی جستجوی کانال (کانال یابی) را فعال نمایید.

کانال های تلویزیون چگونه جابجا می شوند؟

بیشتر تلویزیون های سامسونگ دارای سیستم عامل تایزن (tizen) است به همین دلیل برای جابجایی کانال­ها ابتدا روی دکمه ی اسمارت هاب (smart hub) کلیک کرده، گزینه ی فهرست کانال ها فعال می شود با استفاده از این فهرست به راحتی می توانید کانال های مورد نظرتان را جستجو کنید.

چگونگی حذف کانال در تلویزیون های سامسونگ

با استفاده از دکمه اسمارت هاب (smart hub) گزینه ی فهرست کانال ها را جستجو نموده سپس برای حذف کانال مورد نظر گزینه ی delete را فعال نمایید.

کانال های تلویزیون چگونه قفل می شوند؟

برای قفل کردن تلویزیون هایی که دارای سیستم عامل تایزن (tizen) هستند با استفاده از دکمه ی smart hub روی فهرست کانال ها کلیک کرده، بعد از انتخاب کانال مورد نظر، گزینه ی قفل (lock) را فعال کنید.

یکی از سوال های رایج کاربران این است که چرا بعضی اوقات کانال ها از 101 شروع می شوند؟ در پاسخ باید گفت این مشکل به دلیل اختلال در تنظیمات تلویزیون رخ می دهد و برای رفع آن باید کشور سرویس دهنده را ایران یا عراق انتخاب نموده سپس دوباره کانال یابی انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   میانگین عمر یخچال سامسونگ

بعضی اوقات دلیل بروز این مشکل، جستجوی کانال یابی خودکار یا اتوماتیک است در صورتی که فرکانس استان محل زندگی خود را می دانید، به راحتی با حذف کانال های اضافی و ریستارت کردن (restart) دوباره تلویزیون می توانید کانال های مورد نظر خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هجده =