نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه ی تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ

تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ پنل تلویزیون، مهم ترین و با ارزش ترین بخش هر تلویزیونی است که از قطعات مهم و زیادی همچون سینی فلزی، بیس اصلی، لامپ های بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی (لیکوئید)، تشکیل شده است.

تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ
تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ

پنل و تمامی قطعات مربوط به آن، در روشن شدن و پخش تصویر تلویزیون به صورت سالم و بدون اشکال نقش دارند. این قطعه که هفتاد درصد ارزش و عملکرد دستگاه به آن وابسته است، در صورت خرابی، مشکلات زیادی را برای تلویزیون به بار خواهد آورد.

مشکل سیاه شدن تصویر در تلویزیون های سامسونگ

در ادامه به بررسی علل خرابی پنل تلویزیون، نحوه تعمیر و مشکلات ناشی از خرابی پنل به همراه منشأ اصلی آن ها، برای شما کاربران سامسونگ پرداخته ایم.

علل خرابی پنل نمایشگر

انواع مشکلاتی که سبب خرابی پنل دستگاه می شوند را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود:

  • شکستگی پنل (در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه)
  • آبخوردگی پنل تلویزیون (به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون)
  • خرابی در تصویر (مشکلاتی از قبیل ایجاد خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی، که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شوند)
تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ
تعمیر پنل تلویزوین سامسونگ

تعمیر یا تعویض قطعه پنل، در صورت وقوع هر یک از این حوادث و خراب شدن دستگاه، ضرروی است و تعمیر گران متخصص نمایندگی تعمیرات محصولات سامسونگ، قادر به تشخیص ایراد و تصمیم درست برای تعمیر یا تعویض قطعه هستند. پس این کار را با خیال راحت به آن ها بسپارید!

این مطلب را از دست ندهید   ارزش تعمیر ماشین ظرفشویی

نحوه تعمیر پنل تلویزیون

این که تعمیر چگونه و از کجا باید صورت گیرد و آیا قطعه نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، همگی به نوع و میزان خرابی بستگی دارند. برای مثال، ایراد هایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه مانند خراش یا ساییدگی در پنل تلویزیون ایجاد می شوند، قابل تعمیر نبوده و در این شرایط، نیاز به تعویض پنل می باشد.

در صورت وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود. این در شرایطی است که آسیب وارد شده به پنل شدید نبوده و باعث اسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.

مشکلات ناشی از خرابی پنل و راه حل آن ها

اگر مایلید تا بدانید که انواع مشکلات ناشی از خرابی بخش پنل دستگاه شما، چه هستند و منشأ آن ها خرابی کدام قطعه پنل می باشد، لازم است تا انتها با ما همراه باشید.

  • صدا نداشتن تلویزیون علی‌ رغم وجود تصویر:

این خرابی بیشتر مرتبط با بخش بک لایت تلویزیون است و علت آن را می بایست در این بخش از دستگاه جستجو کرد.

  • روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ:

مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ در بیشتر موارد، به علت خرابی مین برد تلویزیون است. روش رفع آن که منجر به تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ می شود، عبارت است از: تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض آی سی حاوی نرم افزار، تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل مین برد تلویزیون.

  • تأخیر در روشن شدن تلویزیون سامسونگ:

دیر روشن شدن تلویزیون های سامسونگ به طور غالب در مدل های ال سی دی مشاهده می شود. این ایراد بیشتر به دلیل وجود اشکال در بخش برد پاور دستگاه است. در این مشکل، پس از دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استند بای، تلویزیون روشن می‌ شود. مدت زمان خاموشی صفحه نمایش به مرور زمان بیشتر شده و در نهایت با آسیب رسیدن به بخش مین برد، تلویزیون به خاموشی کامل فرو می ‌رود.

  • وجود هاله سیاه بر روی تصویر و خاموش و روشن شدن تلویزیون:

برای تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در این وضعیت باید بک لایت به صورت کامل تعویض گردد. علت این اشکال آن است که در بک لایت بعد از مدتی ال ای دی های تلویزیون شروع به خاموش شدن می کنند و هاله ‌ای سیاه بر روی تصویر تولید می ‌کنند.

  • دو تایی شدن تصویر و تاریک و روشن شدن آن از بالا:

منشأ این ایراد، خود پنل (صفحه نمایش) است و تنها کاری که از شما ساخته است، تماس با کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ به منظور کمک رسانی است.

  • قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ:

قطع شدن تصویر تلویزیون معمولاً به دلیل خرابی برد تی کان است. توجه داشته باشید که در این حالت، نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد. این اشکال بیشتر در تلویزیون های LCD سامسونگ دیده می ‌شود.

  • روشن شدن تلویزیون و توقف تصویر پس از چند ثانیه:

علت بروز این اشکال را می توان در برد بک لایت و LED های داخل پنل که نور بک لایت را می سازند، جستجو کرد.

  • خیس شدن پنل تلویزیون سامسونگ:

اگر به هر دلیلی پنل تلویزیون با رطوبت تماس پیدا کند، بایستی سریعاً دستگاه را خاموش کنید و اتصال به برق آن را نیز قطع نماید. تلویزیون و قطعات آن در صورت خیس شدن بسیار آسیب پذیر اند و احتمال اتصالی و آسیب رسانی به تمامی اجزا وجود دارد.

  • استند بای تلویزیون و خارج نشدن از این حالت:

در صورت بروز این اشکال، جهت تعمیر پنل تلویزیون تلویزیون سامسونگ می بایست بورد پاور را مورد بررسی قرار داد. در صورت سالم بودن این بخش، این احتمال وجود دارد که مین برد دستگاه دچار ایراد شده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون سامسونگ Q7865
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − ده =