نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

امروزه بعد از خریدن تلویزیون ، باید بر حسب آپشن های موجود، یک سری تنظیمات و اقدامات خاص را انجام دهید. یکی از اقدامات مشترک برای همه مدل های تلویزیون، مرتب کردن و تنظیم کانال ها است. مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ یک فرایند بسیار مهم و ضروری است که تنها در صورت درست انجام دادن آن می توانید شبکه های مورد نظرتان را دریافت کرده و تماشا کنید. این کار، اقداماتی همچون: حذف کانال های ناخواسته، ویرایش نام سرویس ها یا تغییر ترتیب کانال های دیجیتال ذخیره شده در تلویزیون او مرتب کردن شماره شبکه ها را در بر می گیرد.

البته مرتب کردن کانال ها و تنظیمات آنها در تلویزیون های مختلف، به اشکال متفاوتی انجام می شود. ما در ادامه مطلب، شما عزیزان را با کلیاتی راجع به مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ آشنا خواهیم کرد. چنانچه مشکل یا سوالی در این زمینه داشتید، می توانید با همکاران ما در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. تیم نمایندگی تعمیرات تلویزیون در این مرکز، شما را در جهت رفع مشکل و نیل به هدفتان راهنمایی خواهند کرد.

مراحل مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ

در سالهای اخیر، دستگاهی به نام گیرنده دیجیتال به ساختمان تلویزیون ها اضافه شده و کانال های تلویزیونی، به صورت دیجیتال دریافت می شوند. البته همچنان تلویزیون ها آپشن کانال یابی آنالوگ را نیز دارند که مثل گذشته با استفاده از آنتن انجام می شود. مراحل مرتب سازی کانال های تلویزیون در بخش های دیجیتال و آنالوگ دارای تفاوت های اساسی با هم می باشند. البته روال کلی کار یکسان است و این تفاوت ها، در برخی جزئیات اعمال شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون صفحه تخت و منحنی

در شرایطی که به هر دلیلی امکان کانال یابی دیجیتال وجود نداشته باشد، می توانید از شیوه مرتب سازی یا کانال یابی آنالوگ استفاده کنید. شما با این کار می توانید کانال ها و شبکه های مورد نظرتان را دریافت کرده و از تماشای آنها لذت ببرید. در ادامه، مراحل کانال یابی و مرتب سازی کانال ها به هر دو شیوه دیجیتال و آنالوگ را تشریح خواهیم نمود.

نحوه کانال یابی دیجیتال تلویزیون سامسونگ

1- دکمه HOME را در ریموت کنترل فشار دهید.

2- در مرحله دوم کانال یابی دیجیتال تلویزیون سامسونگ ، گزینه های تنظیمات، ‏تنظیم کانال، تنظیم دیجیتال، موج یابی دیجیتال و ویرایش فهرست برنامه را انتخاب کنید.

3- حالا شبکه ای را که می‌خواهید به موقعیت جدید انتقال دهید، انتخاب نمایید.

4- موقعیت جدید را نیز در این مرحله انتخاب کنید.

5- به این ترتیب، مرتب سازی کانال ها به راحتی انجام خواهد شد.

مراحل مرتب سازی کانال های تلویزیون آنالوگ نیز به ترتیب زیر می باشد:

دکمه HOME کنترل را فشار دهید.

مسیر [تنظیمات] ‏— ‏[تنظیم کانال] ‏— ‏[تنظیم آنالوگ] ‏— ‏[مرتب کردن برنامه ها] را به ترتیب طی کنید.

شبکه ای که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید.

موقعیت جدید را نیز انتخاب کرده و شاهد دریافت کانال های مورد نظرتان باشید.

مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ همه ماجرا نیست؛ این کار ترفندهایی هم دارد که اگر به درستی آنها را رعایت کنید، بهره بیشتری از تنظیمات انجام شده خواهید برد. به عنوان مثال باید بدانید که هریک از شبکه ها، دارای یک شماره اختصاصی هستند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اتصال تلویزیون به کامپیوتر

برای مثال به شبکه یک، شماره یک، به شبکه دو، شماره 2 و … اختصاص داده می شود. اگر می خواهید شبکه ها را با همین ترتیب تعیین شده دریافت کنید، باید در بخش تنظیمات گیرنده دیجیتال، گزینه ای تحت عنوان «مرتب سازی بر اساس LCN “ یا sort by LCN»  را انتخاب کنید. تلویزیون ها یا مبدل های دیجیتالی که چنین گزینه ای ندارند، نیاز به مرتب سازی کانال های تلویزیون به صورت دستی خواهند داشت.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =