نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی قطعات ماشین ظرفشویی/ ماشین ظرفشویی سامسونگ وسایل شگفت انگیزی هستند، آنها در زمان و انرژی شما نسبت به شستن ظروف دستی صرفه جویی می کنند. اما وقتی ماشین ظرفشویی سامسونگ شما خراب است چه اتفاقی می افتد؟ برای تعمیر یا تعویض قطعات چه کاری می توانید انجام دهید؟ این پست شما را با تعویض یا تعمیر رایج ترین قطعات خراب ماشین ظرفشویی سامسونگ راهنمایی می کند.

خرابی قطعات ماشین ظرفشویی

اولین قدم برای عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ شکسته

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما از کار افتاده است، قبل از عیب یابی هر چیز دیگری باید چند مرحله را انجام دهید. ابتدا باید مطمئن شوید که سیم و دوشاخه به درستی کار می کنند و برق به پریز ماشین ظرفشویی سامسونگ شما می رسد. ممکن است بخواهید مدار را با یک تستر ولتاژ تست کنید، در صورت وجود.

قسمت بعدی که باید تست کنید آیا ماشین ظرفشویی سامسونگ خراب است، قفل است، زیرا این یکی از رایج ترین نقاط خرابی ماشین ظرفشویی سامسونگ است. در را ببندید و ببندید، چفت را محکم در جای خود فشار دهید. بدون برداشتن فشار از روی قفل، ماشین ظرفشویی سامسونگ را روشن کنید. اگر شروع به کار کرد، ممکن است لازم باشد گیره شما سفت یا تعویض شود.

دکمه های روی کنترل پنل را نیز بررسی کنید: آیا آنها را تا آخر فشار می دهید؟ گاهی اوقات ممکن است احساس شود که دکمه ای را فشار داده اید، اما دکمه درگیر نشده است. اگر مشکل شما این است، راه حل آسانی است: فقط با تغییر تنظیمات ماشین ظرفشویی سامسونگ فشار بیشتری وارد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم اتصال تلویزیون به وای فای

اگر این روش های عیب یابی برای شما کارساز نبود، وقت آن است که نگاه عمیق تری به ماشین ظرفشویی سامسونگ خود بیندازید. برخی از مشکلات رایج مردم با ماشین ظرفشویی سامسونگ خود در زیر ذکر شده است.

بیشتر بدانید: دلایل ایجاد صفحه نمایش سیاه مرگ در تلویزیون سامسونگ

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما روشن نمی شود

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما روشن نمی شود و می دانید که علت اصلی آن قفل نیست، ابتدا ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را از منبع برق آن جدا کنید. سپس تایمر و کلید انتخاب را بررسی کنید. هر دوی اینها به طور کلی داخل کنترل پنل ماشین ظرفشویی سامسونگ شما هستند.

برخی از ماشین های ظرفشویی سامسونگ نیز دارای رله استارت موتور در نزدیکی موتور اصلی هستند. این قسمتی است که سیگنال ها را به موتور می فرستد. همچنین باید موتور محرک (که تسمه ها را به حرکت در می آورد و پمپ را تغذیه می کند) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. اگر همه چیز با این قطعات درست به نظر می رسد، ممکن است بخواهید قطعات را با استفاده از یک مولتی متر (ابزاری که به شما امکان می دهد جریان الکتریسیته را در مدارها بررسی کنید) بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا الکترونیک داخلی به درستی کار می کند یا خیر.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ نشتی

شایع ترین علت نشتی در ماشین ظرفشویی سامسونگ شکستن واشر درب است. بنابراین، اولین چیزی که باید بررسی کنید که آیا درب ماشین ظرفشویی سامسونگ شما نشتی دارد یا خیر، واشر است. آن را برای هر گونه ترک، قطعات گم شده یا ناهماهنگی بررسی کنید و در صورت نیاز واشر را تعویض کنید. اگر واشر سالم است، شیر ورودی آب را که آب را از خط اصلی آب خانه شما وارد ماشین ظرفشویی سامسونگ می کند، بررسی کنید. اولین قدم برای بررسی این موضوع این است که ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را از منبع برق آن جدا کرده و جریان آب را به آن قطع کنید. سپس پانل دسترسی پایینی ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را بردارید و نشت یا ترک خوردگی را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت سری مختلف تلویزیون سامسونگ

اگر آب به درستی پاشیده نشود، بازوی اسپری ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز ممکن است آسیب ببیند و باعث نشتی شود. دوباره قبل از شروع ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را از برق بکشید. سپس بازوی اسپری را به صورت دستی بچرخانید تا ببینید آیا چیزی مانع آنها شده است یا خیر. مسدود بودن سوراخ های خروجی را بررسی کنید. اگر بازوی اسپری شما آسیب دیده است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

مقالات مرتبط: آیا تلویزیون سامسونگ شما خراب شده است؟

ماشین ظرفشویی سامسونگ صداهای عجیبی در می آورد

حتی کم‌صداترین ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ هم مقداری صدا تولید می‌کنند، اما اگر صدای ماشین ظرفشویی سامسونگ‌تان را شنیدید که صدای غیرعادی می‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از شکستگی قطعه باشد. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما صداهای عجیبی تولید می کند، اولین چیزی که باید بررسی کنید پمپ است. مثل همیشه، قبل از شروع، حتما ماشین ظرفشویی سامسونگ را از برق بکشید! اگر گرفتگی پیدا کردید، ممکن است بتوانید آن را پاک کنید. در صورت وجود ترک یا شکستگی دیگر، ممکن است مجبور شوید پمپ را تعویض کنید.

در مرحله بعد، مهر و موم بازوی اسپری و حلقه یاتاقان بازوی شستشو را بررسی کنید: اینها بازوی شستشو را پشتیبانی می کنند و به چرخش آن کمک می کنند و اگر شکسته شوند، می توانند باعث ایجاد صداهای عجیب و غریب در ماشین ظرفشویی سامسونگ شوند. در مورد صداهای عجیب و غریب ماشین ظرفشویی سامسونگ خود بازوهای اسپری نیز می توانند مقصر باشند: اگر فکر می کنید بازوی اسپری باعث نشتی می شود، آنها را به همان روشی بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات تلویزیون Crystal UHD 4K Smart TV AU8000

آیا ارزش تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را دارد؟

از آنجایی که ماشین ظرفشویی سامسونگ تقریباً 10 سال عمر می کند، واحدهایی که تقریباً این مدت داشته اید ممکن است به دلایلی ارزش تعمیر نداشته باشند. ممکن است سخت‌افزار معیوب باشد، قطعات ممکن است دیگر در حال تولید نباشند و ضمانت‌ها معمولاً منقضی شده‌اند. باید توجه کنید ک دستگاه های جدیدتر دارای ویژگی های مدرن، بهره وری انرژی بیشتر خواهند بود و باید برای سال های آینده بدون مشکل کار کنند.

ارزش تعمیر ماشین ظرفشویی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =