نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با ویژگی های تلویزیون Q60T سامسونگ

تلویزیون سامسونگ مدل Q60T یکی از نمونه های تولید شده در سال 2020 است که توانسته در این مدت کوتاه نظر کاربران به خصوص گیمرها (بازیکنان رایانه ای ) را به خود جلب کند. پنل به کاررفته در این محصول از نوع VA بوده، همچنین این تلویزیون یکی از گزینه های عالی برای محیط های تاریک به شمار می رود اگر قصد خرید یک تلویزیون QLED با کیفیت عالی را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مزایای تلویزیون Q60T

فناوری به کار رفته در این وسیله ی هوشمند QLED است همین عامل سبب افزایش وضوح و کنتراست تصاویر هنگام نمایش شده از طرفی نرخ رفرش ریت (انطباق تصاویر) در این تلویزیون ها بسیار کم است که این ویژگی محصول فوق را به یکی از گزینه های مناسب برای انجام بازی های رایانه ای تبدیل کرده است. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پنل این تلویزیون VA بوده که تصاویر مشکی را به صورت یکنواخت و برجسته نشان می دهد.

معایب تلویزیون Q60T

متاسفانه زاویه دید این تلویزیون محدود و نرخ تازه سازی متغیر (VRR) را پشتیبانی نمی کند.

ویژگی های تلویزیون Q60T

نوع طراحی

نمایشگر این تلویزیون تخت و پایه های آن به گونه ای طراحی شده اند که برای محکم کردن دستگاه به هیچ پیچ یا وسیله ی جانبی نیاز ندارید در کل در قالب گیری و ساخت نقصی مشاهده نمی شود.

قسمت پشتی تلویزیون Q60T از جنس پلاستیک و سبک بوده و کابل ها توسط گیره هایی نگهداری می شوند البته 4 درگاه اصلی دستگاه رو به عقب بوده که هنگام نصب دیواری دسترسی به آن ها دشوار است.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون صفحه تخت و منحنی

فاصله بین سوراخ های قسمت پشت تلویزیون زیاد است که این خصوصیت نصب دیواری را برای کاربران آسان نموده است.

ضخامت

بیشترین ضخامت این دستگاه از پهلو (حدود 5.9 سانتی متر) است که این مدل را نسبت به تلویزیون های تولیدی سال 2019 نازک تر کرده است توجه کنید برخی از پورت های این تلویزیون رو به عقب بوده پس از نصب کامل آن روی دیوار خودداری نمایید در غیر این صورت دسترسی به این درگاه ها کاری سخت و دشوار است.

از ویژگی های منصر به فرد این تلویزیون وجود پایه های کشویی است که نصب و راه اندازی این محصول را آسان نموده است زیرا دیگر به هیچ پیچی برای محکم کردن نیاز ندارید ولی پایه های نگهدارنده دو طرفه نبوده و قسمت پشت آن کمی پهن تر است که دستگاه را به خوبی حمایت می کند.

کنتراست تصویر

طبق آزمایش­های انجام شده نسبت کنتراست در این تلویزیون 7000 بوده که باعث می شود تصاویر در تاریکی مطلق شفاف و با وضوح کامل مشاهده شوند. البته باید در نظر داشته باشید که تلویزیون Q60T سامسونگ از قابلیت لوکال دایمینگ (LOCAL DIMMING) حمایت نمی کند.

زاویه ی دید

همانند تمام تلویزیون های مجهز به پنل VA زاویه دید در این مدل ضعیف است تا جایی که از زاویه ی 23 درجه به بعد با افت شدید رنگ مواجه می شوید.

بازتاب نور در اتاق های تاریک و روشن مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر تلویزیون در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گرفته یا مقابل پنجره باشد، بازتاب نور ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون QLED سامسونگ مناسب بازی

مولفه های هوشمند

همانند سایر تلویزیون های سامسونگ سیستم عامل این دستگاه TIZEN بوده و نسبت به مدل های پیشین تغییرات جزئی در طراحی و ساخت این محصول انجام شده که البته این تغییرات محدودیت هایی را ایجاد کرده که امیدواریم در بروز رسانی های بعدی رفع گردد.

برنامه ها

خبر خوب این است که تلویزیون Q60T سامسونگ قابلیت پخش بیشتر فرمت های صوتی و تصویری از طریق USB را دارد. همچنین تعداد زیادی از برنامه ها به راحتی در این وسیله ی هوشمند قابل نصب و اجرا هستند.

داخل جعبه ی تلویزیون مواردی مثل ریموت، دفترچه راهنما، 2عدد باتری و گیره (برای نگهداری سیم و کابل ) قرار داده شده که فرایند نصب و راه اندازی دستگاه را برای کاربر آسان می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =